Hur funkar det?

ett smartare val

Vad menar ni med Smartfoder?

Vår idé bygger på att erbjuda bra foder till bra priser. Vad är det som är så smart med det, det vill väl alla, kanske du frågar dig?

Det smarta med vår tjänst är att vi har plockat ut foder som håller hög kvalitet, sedan skalar vi bort allt annat som vi anser vara onödigt. Vi finns inte i några fysiska butiker, vi gör inte reklam på tv, Vi deltar inte på mässor och liknande. Vi satsar istället på erbjuda en smidig och prisvärd tjänst som underlättar din vardag. Med våra prenumerationer låser du inte in dig till någonting , du avslutar eller ändrar när du vill. Våra prenumerationer förnyas automatiskt utifrån det leveransintervall, eller leveransdatum som du väljer. Du kan även välja att betala varje beställning manuellt, vilket ger dig full kontroll över när ditt foder skickas.

1 – Gör din första beställning

Börja med att välja ett av våra egna kvalitetsfoder, välj det foder som passar dina behov.

Välj det foder du önskar samt det leveransintervall som passar dig. Om du är osäker på vilket leveransintervall som passar dig så kan du klicka på ” Vilket leveransintervall ska jag välja?” på en produktsida. Då visas en räknare som hjälper dig beräkna ett lämpligt intervall.

När du valt ditt leveransintervall behöver du välja hur många påsar du vill ha per leverans. Vi rekommenderar att du handlar för minst 500 kr per beställning, då ingår fri frakt till närmaste Postnordombud eller hem till dörren med Budbee om du bor inom deras leveransområde (ca 60% av Sveriges befolkning). Vid köp för mindre än 500 kr kostar frakten 89 kr. Du kan alltid ändra din prenumeration på ditt konto.

1 – Gör din första beställning

Börja med att välja ett av våra egna kvalitetsfoder, välj det foder som passar dina behov.

Välj det foder du önskar samt det leveransintervall som passar dig. Om du är osäker på vilket leveransintervall som passar dig så kan du klicka på ” Vilket leveransintervall ska jag välja?” på en produktsida. Då visas en räknare som hjälper dig beräkna ett lämpligt intervall.

När du valt ditt leveransintervall behöver du välja hur många påsar du vill ha per leverans. Vi rekommenderar att köper två påsar per beställning eftersom det då ingår frakt till närmaste Postnord-ombud eller hemleverans med Budbee för endast 29 kr per leverans. Vid köp av en påse kostar frakt till ombud 69 kr samt hemleverans med Budbee 99 kr per leverans. Om du ändå vill börja med att beställ en påse så kan du senare ändra din prenumeration via Mina sidor eller genom att kontakta oss.

2 – Din prenumeration

När du genomfört din första beställning så skapas ett konto och en prenumeration hos oss. Din prenumeration skapar automatiskt nya beställningar utifrån ditt valda leveransintervall.

Inne på ditt konto kan du ändra innehållet i din prenumeration, såsom antalet påsar, leveransintervall, adress samt fraktval. Om du vill betala varje beställning manuellt ändrar du enkelt det med ett knapptryck.

På ditt konto kan du även ändra betalsätt, välja ett specifikt orderdatum för nästa beställning samt avsluta din prenumeration om du mot förmodan skulle vilja göra det:) .

Allt som nämns här ovanför kan naturligtvis även få hjälp med när du kontaktar oss.

2 – Din prenumeration

När du genomfört din första beställning så skapas ett konto och en prenumeration hos oss. Din prenumeration skapar automatiskt nya beställningar utifrån ditt valda leveransintervall. Inne på ditt konto kan du ändra innehållet i din prenumeration, såsom antalet påsar, leveransintervall, adress samt fraktval.

På ditt konto kan du även ändra betalsätt, välja ett specifikt orderdatum för nästa beställning samt avsluta din prenumeration om du mot förmodan skulle vilja göra det:) .

Om du vill prenumerera på mer än ett foder så går det naturligtvis också bra. Då upprepar du proceduren i steg ett. När du är klar visas 2 två prenumerationer på sidan för ditt konto.

Allt som nämns här ovanför kan naturligtvis även få hjälp med när du kontaktar oss.

Har du några frågor?

Börja med att ta en titt under fliken ”Vanliga frågor” som du hittar vid toppen av den här sidan. Du hittar svaren på flesta av dina frågor där.

Våra foder

Slut i lager

Smartfoder

Lamm & ris – 9kg

Från: 349 kr
Från: 385 kr
Från: 699 kr

Utvalda frågor

Varför ska jag handla av Smartfoder.se?

Smartfoder AB är ett familjeföretag som startades efter en lång jakt på ett bra och prisvärt foder till vår golden retriver. Resultatet blev ett foderföretag som säljer nyttiga och lättsmälta foder till bra priser.

Vi säljer vårt eget kvalitetsfoder framtaget i samarbete med ledande europeiska tillverkare. Vi snålar in på allt förutom fodrets kvalitet för att kunna erbjuda bra foder till bästa pris.

Vad ska jag tänka på vid min första beställning?

Vi säljer foder via prenumerationer. Börja med att välja det foder som du vill köpa. välj sedan det leveransintervall som passar dig. Om du är osäker på vilket intervall du ska välja så kan du klicka på ”Vilket leveransintervall ska jag välja?” på respektive produktsida. Då öppnas enräknare som hjälper dig att välja ett lämpligt intervall.

Om du handlar för mer än 500 kr per beställning så ingår fri frakt annars kostar frakten 89 kr per beställning.

Om du vill ändra något i din prenumeration så gör du det enkelt inne på ditt konto eller genom att kontakta oss.

Vad ska jag tänka på vid kommande beställningar?

Din prenumeration kommer automatiskt att skapa nya beställningar åt dig utifrån ditt valda leveransintervall och belasta ditt valda betalsätt automatisk. Du kan även välja att betala varje beställning manuellt. Dina beställningar kommer fortfarande att skapas enligt det leveransintervall som du valt men du behöver logga då in och betala varje beställning manuellt.

Tre dagar innan en ny beställning skapas så skickas en påminnelse till dig via mail. Det är för att du ska ha tid på dig att ändra eller avsluta din prenumeration om du skulle vilja det. På ditt konto kan du även ändra antal påsar, leveransintervall, fraktval och adress för din prenumeration. Du kan även uppdatera ditt betalsätt samt välja ett specifikt datum för din nästa beställning.

Innan köp

Vilken typ av foder säljer ni?

Vi säljer för tillfället torrfoder till hundar. Vi jobbar hela tiden med att bredda vårt utbud. Om du inte hittar just det foder du söker så uppmanar vid dig att ta kontakt med oss och meddela dina önskemål.

Innehåller era foder genmodifierade ingredienser eller konstgjorda färgämnen?

Nej absolut inte! Vi är noga med att det inte får vara något fusk när det kommer till våra foder. Alla foder som säljs här ger vi med glädje till våra egna husdjur.

Kan jag byta från mitt nuvarande foder till ett av era foder?

De foder som vi säljer under vårt eget märke är riktigt bra allround-foder med fokus på lite större hundar. Gemensam nämnare för alla foder som säljs här är hög kvalitet.

Med det sagt, våra foder kommer inte att passa alla hundar. Det finns tyvärr inget foder som gör det. Om du vet att ditt husdjur har någon form av allergi eller överkänslighet så uppmanar vi dig att läsa innehållsförteckningen noggrant. Vi försöker att vara så transparenta som möjligt när det kommer till fodrens innehåll. Du kan alltid kontakta oss om du har några frågor.

När du byter foder är det viktigt att du inte byter rakt av från det gamla fodret. Fasa in det nya fodret under en två-veckors period. Här nedan är ett förslag på hur du kan gå tillväga.

  • Dag 1-4: 25% av det nya fodret och 75% av det gamla fodret.
  • Dag 5-9: 50% av det nya fodret och 50% av det gamla fodret.
  • Dag 10-14: 75% av det nya fodret och 25% av det gamla fodret.
  • Dag 15 och framåt: 100% av det nya fodret.
Vilket foder ska jag välja?

Det är omöjligt att ge ett generellt svar på den frågan. Husdjur har precis som oss människor olika förutsättninga och olika behov. Ta gärna kontakt med oss om du har frågor om ett specifikt foder.

Vilka fraktalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder två olika alternativ, hemleverans utfört av Budbee eller till postombud utfört av Postnord.

Budbee leverar till ca 60% av Sveriges befolkning. Om ditt postnummer ligger inom Budbees leveransområde så visas Budbee som ett leveransalternativ i kassan.

Om ditt postnummer ligger utanför Budbees leveransområde erbjuder vi leverans utförd av Postnord.

Du kan välja mellan hemleverans och leverans till det Postnord-ombud som ligger närmast din angivna adress.

Vad kostar frakten?

Om du handlar för minst 500 kr ingår fri frakt. Om du handlar för mindre än det så kostar frakten 89 kr per beställning.

Vilka betalalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder för närvarande kortbetalning med Visa, Mastercard och American Express.

Mitt konto

Hur loggar jag in på Mitt konto?

Klicka på Logga in som du hittar i menyraden. Skriv in ditt användarnamn och lösenord.

Ditt konto skapas automatiskt när du slutför din första beställning hos oss. Det skickas då ett mail med din information till den e-post du angivit i kassan. Mailet har rubriken ”Ditt konto har skapats”.

Vad kan jag göra på Mitt konto?

Här kan du t ex byta lösenord, och göra ändringar i din prenumeration och uppdatera ditt betalsätt.

Läs mer om din prenumeration i nästa fråga.

Hur ändrar jag min prenumeration?

Börja med att logga in på ditt konto. Klicka sedan på ”Min prenumeration” eller ”Prenumerationer” om du har fler än en.

För att ändra från automatisk betalning till manuell betalning klickar du på reglaget på raden”Förnya automatiskt”. Om det på raden ”Betalsätt” står ”Via manuell beställning” så är manuell betalning aktiverad. Om det står ”Via kort XXXX” så är automatisk betalning aktiverad.

För att avsluta din prenumeration klicka på knappen ”Avsluta”. Då kommer då inte att ta emot fler beställningar från oss. Om vi redan har skickat en beställning och du vill skicka tillbaka den. Behöver du själv bekosta returfrakten. Om du vill återuppta din prenumeration efter att du avslutat den så klickar du på knappen ”Återuppta”.

För att uppdatera ditt betalsätt klicka på ”Ändra betalsätt”. Du skickas vidare till en sida där du kan uppdatera dina kortuppgifter.

Om det brådskar och du önskar få ditt foder så snart som möjligt så klickar du på ”Skicka nu”. Då skickas du vidare till kassan där du slutför din beställning.

Om du vill välja ett specifikt datum för din nästa beställning så väljer du ett datum på raden ”välj nästa orderdatum” och klicka sedan på knappen ”spara datum”.

För att göra ändringar i din prenumeration klicka på ”Ändra prenumeration”. Du skickas du till produktsidan där du på nytt får välja intervall och antal påsar. Du skickas sedan till kassan där du kan uppdatera adress och fraktval.

Om du vill byta foder så avslutar din nuvarande prenumeration och startar en ny för det nya fodret.

Om du har några frågor eller behöver hjälp så uppmanar vi dig att kontakta oss så hjälper vid dig på bästa sätt.

Övriga frågor

Berätta om era köpvillkor?

Våra fullständiga villkor hittar du HÄR.

Berätta om er integritetspolicy?

Vår integritetspolicy hittar du HÄR.